משמר בעלי החיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משמר בעלי החיים בישראל
פעילות אכיפת חוק צער בעלי חיים
התאגדות מלכ"ר
מדינה ישראלישראל ישראל
מייסדים דורון ברנר
יושב ראש דורון ברנר
תקופת הפעילות 2004–הווה (כ־20 שנה)
mishmar.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"משמר בעלי החיים בישראל" היא עמותה ישראלית הפועלת לאכיפת חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) ותקנותיו באמצעות הפעלת יחידות מתנדבים בשטח.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמותה הוקמה בשנת 2004 על ידי דורון ברנר, ופועלת מאז בשיתוף פעולה עם רשויות האכיפה השונות.

מודל הפעילות של העמותה מבוסס על הקמה והפעלה של יחידות מתנדבים אשר אוכפות את החוק במקרי התעללות והזנחת בעלי חיים. העמותה היא היחידה בארץ הפועלת על פי מודל ייחודי המשלב פעולות אכיפה חוקיות לצד פעולות הסברה וחינוך.

עמותת משמר בעלי החיים פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המחלקה הווטרינרית של עיריית תל אביב ושל עיריית רמת גן, ועומדת בקשר מקצועי עם עיריות נוספות במטרה להרחיב את הפעילות לכל הארץ. צוות העמותה מונה למעלה מחמישים מתנדבים אשר עברו הכשרה מקצועית אינטנסיבית הכוללת את הכרת חוק צער בעלי חיים ותקנותיו, זיהוי מצוקה, הקשר בין התעללות בבעלי חיים לפשיעה בקרב בני אדם, טיפול בסכסוכי שכנים הקשורים בבעלי חיים ועוד.

המתנדבים יוצאים במדי פיקוח עירוני וברכב של המחלקה הווטרינרית לטפל במקרי הזנחה והתעללות, ונותנים מענה מיטבי לפניות הציבור. סמכות פעולתם נגזרת מסמכויותיו של הווטרינר העירוני.

מחקר על פעילות העמותה בשנים האחרונות, מצא כי 93% מהאירועים נפתרים בשטח. היינו, ביקור ראשוני של מתנדבי העמותה, דרישה לשיפור תנאי ההחזקה וביקורת חוזרת פותרים את רוב בעיות ההזנחה. ב-7%-5 מהאירועים בהם נמצאת הזנחה או התעללות המסכנת את בעל החיים, פועלת העמותה להחרמה מיידית של בעל החיים, בגיבוי הווטרינר העירוני, ולעיתים בעזרת יחידת האכיפה (הפיצו"ח) של משרד החקלאות.

מעבר לפעילות בשטח, עמותת משמר בעלי החיים מקיימת פעילות הסברתית וחינוכית בבתי ספר, גני ילדים ומוסדות חינוך נוספים ותורמת בכך להגברת המודעות לזכויות בעלי חיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.